Rekonstrukce D1 v roce 2020 – kde vás od března potkají omezení?

Rekonstrukce D1 v roce 2020 – kde vás od března potkají omezení?

Po zimní přestávce se na nejvýznamnější českou dálnici vrací dělníci a stavební stroje.

Na řidiče v průběhu roku čekají zatím nejrozsáhlejší omezení od začátku rekonstrukce, najednou se totiž bude opravovat až 71 km dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou.

Práce na jednotlivých úsecích začnou v průběhu března a dubna. Na dodržování rychlosti v místech s omezením budou opět dohlížet úsekové radary.

Zatím stavebně nejrušnější rok na D1

Rekonstrukce D1 započala v roce 2013 a dokončena by měla být v příštím roce.

Pokud půjde vše podle plánu, otevřeno letos bude 37 km modernizované dálnice.

Koncem roku se tedy řidiče budou moci projet po 127 km, tedy bezmála 80 % rekonstruované D1.

Než k tomu ovšem dojde, bude muset každý, kdo po dálnici pojede, počítat s výraznými omezeními.

V roce 2020 totiž projde opravou vůbec největší část, takže na řidiče čeká spousta dopravních komplikací.

Úseky D1 rekonstruované v roce 2020 (s termínem dokončení)

  • Mirošovice–Hvězdonice, 21. až 29. km (11/2020)
  • Soutice–Loket, 56. až 66. km (11/2020)
  • Koberovice–Humpolec, 81. až 90. km (11/2021)
  • Humpolec–Větrný Jeníkov, 90. až 104. km (?/2020)
  • Velký Beranov–Měřín, 119. až 134. km (11/2021)
  • obchvat Velkého Meziříčí, 141. až 146. km (11/2020)
  • Devět Křížů–Ostrovačice, 168. až 178. km (?/2021)

Největší uzavírky D1 od března

Přípravných prací si mohli řidiči jedoucí po D1 všimnout již od poloviny února.

V sobotu 22. února byl zúžen připojovací pruh na 21. km na nájezdu od Benešova směrem na Prahu a uzavřen odstavný pruh u mostu Šmejkalka mezi 23. a 24,6. km směrem na Brno.

O víkendové noci mezi 29. únorem a 1. březnem byla dokonce dálnice u Humpolce zcela uzavřena z důvodu demolice dvou nadjezdů.

To byla ovšem pro řidiče pouze první ochutnávka, neboť od pátku 6. března začnou v plném rozsahu probíhat práce na rozšíření dálnice v úseku Mirošovice–Hvězdonice.

Postupně bude uzavírán pravý jízdní pruh ve směru na Brno, aby mohli dělníci začít v pondělí 9. března s odstraňováním starého povrchu. Doprava bude svedena do levé části dálnice, a to do dvou pruhů v každém směru.

Během stejného víkendu se rozeběhnou práce také u Velkého Meziříčí. V průběhu března a dubna se vrátí dělníci a stroje na všechny výše uvedené úseky.

Zjistěte si aktuální informace

Řidiči musí počítat s tím, že cesta po dálnici D1 jim z důvodu dopravních omezení zabere více času než obvykle.

Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic se snaží o minimalizaci uzavírek do jednoho jízdního pruhu, proto na většině omezených úsecích bude doprava probíhat ve dvou zúžených pruzích v každém směru.

Nasazena budou také další opatření ke zvýšení bezpečnosti řidičů i dělníků, jako jsou dočasná nízká svodidla, zvýrazněné dopravní značení, úsekové měření rychlosti a mobilní informační systém.

Řidičům je doporučováno, aby si před cestou zjistili aktuální informace o dopravní situaci, dodržovali maximální povolenou rychlost a dbali zvýšené opatrnosti v problémových úsecích.

Kromě rozhlasového dopravního zpravodajství může být dobrou volbou navigace ve smartphonu jako aplikace Mapy Google či Waze, které využívají aktuální data od Národního informačního centra.

Řidiči se také mohou obrátit na telefonní číslo 800 280 281 nebo webovou aplikaci www.dopravniinfo.cz, případně stránky www.novaD1.cz.

Připravte se na nehody i kolony

V omezených úsecích hrozí zvýšená nehodovost, proto by řidiči měli zvážit zřízení havarijního pojištění.

Zatímco povinné ručení, které musí mít každý vlastník vozidla, je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vlastního vozidla, havarijní pojištění kryje škody na vozidle pojištěného.

To znamená, že v případě nehody (bez ohledu na to, zda ji způsobíte vy, nebo jiný účastník provozu), vám pojišťovna pokryje náklady na opravu vašeho vozidla. V případě novějších nebo dražších aut se tedy jedná o nezbytnost.

„Havarijko“ navíc obvykle kryje také vandalismus, odcizení nebo přírodní katastrofy.

Cena havarijního pojištění se odvíjí od celé řady faktorů a v případě dlouhodobého řízení bez nehod můžete získat bonusy, které vám pojistné sníží. Abyste získali nejlepší cenu havarijního pojištění, použijte internetové srovnávače cen.

Nezapomeňte si před uzavřením tohoto produktu také pečlivě pročíst všechny podmínky smlouvy včetně výše spoluúčasti.

Ačkoliv několikahodinové kolony, kdy se dálnice proměnila v parkoviště, letos podle ministerstva dopravy nehrozí, měli by se řidiči přesto připravit na dlouhá čekání nebo nekonečná popojíždění. Základem je proto dostatek vody a jídla, v případě cestování s dětmi také hračky pro jejich zabavení.

Úseková měření rychlosti – jak se vyhnout pokutě?

Maximální povolená rychlost na opravovaných úsecích dálnice D1 bude omezena na 80 km/h. I letos budou ukázněnost řidičů hlídat radary pro úsekové měření.

Tento typ radarů funguje tak, že zachytí auto na začátku i na konci omezení a z těchto údajů je vypočítána průměrná rychlost. Kratší překročení rychlosti tedy ještě nemusí znamenat pokutu.

Pokud si řidič všimne, že jede o něco rychleji, měl by dát nohu z plynu, aby jeho průměrná rychlost v měřeném úseku nepřesáhla stanovenou „osmdesátku“. Informace o případném překročení rychlosti dostane policie, ale samotné přestupky řeší obce s rozšířenou působností v okolí dálnice.

Úseky D1 s měřením rychlosti v roce 2020

  • Mirošovice–Hvězdonice
  • Soutice–Loket
  • Humpolec–Větrný Jeníkov
  • Velký Beranov–Měřín
  • obchvat Velkého Meziříčí

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top